Електровози. АСУ ТП та САУ електроприводами

Коксохімічне виробництво займає важливу роль у промисловій галузі розвинених країн. Як Україна, так і Росія мають значну частку важкої металургії у формуванні ВВП країни. Тому наявність власного коксу, як сировини для чавуну та інших металів, вкрай необхідна.

Коротка інформація про об'єкт автоматизації

Електрична частина електровоза призначена для управління та забезпечення необхідної технологічної послідовності роботи механізмів та пристроїв електровоза.
Електроустаткування, залежно від призначення, розміщується в кабіні машиніста, в секціях електроустаткування та пневмоустаткування, на металоконструкціях, механізмах та пристроях електротяга.
Зовнішні підключення виконуються проводом або кабелем і, залежно від необхідності, прокладаються у трубах, лотках чи рукавах.
До складу механізмів пересування електровоза входять:

  • два приводні електродвигуни М1, М2;
  • два тиристорні перетворювачі UG1, UG2.

Для керування приводними електродвигунами використовуються: шафи перетворювача, пульт управління (перемикачі, кнопки та командоконтроллер), шафа керування, датчики абсолютних значень
На електровозі встановлені два компресори, приводами яких є електродвигуни. Один із компресорів є основним, інший – резервним.

Электровос АСУ ТП

Структура АСУ

  • шафа PLC;
  • засоби автоматизації для: точної зупинки електровоза, вимірювання колії, ідентифікації номера печі (позиціювання);
  • засоби автоматизації для радіообміну (радіомодеми);
  • засоби автоматизації для візуалізації процесу (панель оператора).

Для обміну інформацією між коксовими машинами та передачі даних на диспетчерський пункт АСУТП батареї використовуються засоби автоматизації для радіообміну (радіомодеми).
Для точної установки електровоза по осі печі застосовано систему позиціювання та ідентифікації печі для визначення номера печі.
Зв'язок між контролером S7-300 і тиристорним перетворювачем SIMOREG DC MASTER серії 6RA70 здійснюється по шині PROFIBUS DP. Встановлено систему вентиляції, кондиціювання, опалення для створення мікроклімату в кабіні машиніста.

Функції АСУ

Функції безпеки:
Система забезпечує всі необхідні види захисту тиристорних перетворювачів та електродвигунів – максимальна силових ланцюгів та ланцюгів керування (автоматичні вимикачі); від перенапруги на котушках реле та електромагнітів (варистори); від перенапруги на котушках контакторів (варіатори); нульова (реле). Продовження роботи компресора після зняття напруги з електровоза можливе лише після повторного увімкнення контактора.
У схемі управління передбачена сигналізація – сигналізація включення компресорів та сигналізація недостатнього тиску у пневмосистемі (сигнальні лампи)
Система управління компресорами передбачає блокування – блокування силових ланцюгів із ланцюгами управління; блокування, що виключає рух електровоза при включенні пневмотормозу (реле тиску); блокування, що виключає рух електровоза при недостатньому тиску в пневмосистемі (реле тиску).
Функції керування:
Система управління електровозом дозволяє здійснювати роботу механізмів пересування у трьох режимах:

  • автоматичному;
  • напівавтоматичному;
  • ручному/(налагоджувальному).

В автоматичному режимі керування механізми пересування електровоза відпрацьовують весь технологічний цикл під керуванням PLC без участі машиніста. У напівавтоматичному режимі керування виконується повузлова автоматизація за участю машиніста. У ручному режимі роботи всі технологічні операції виконуються безпосередньо машиністом.

Асу электровозІнформаційні функції:


Відеоспостереження.
До складу схеми відеоспостереження входить: три відеокамери у термокожухах; монітор; відеореєстратор; джерело безперебійного живлення. Сектор огляду відеокамер: напрямки руху електровоза, коксова рампа.
Радіозв'язок.
До складу системи координації входить: радіо-модем, дві антени. З підсистеми автоматизації електровоза на контролер координації роботи коксових машин за допомогою радіо-модему SCALANCE видається інформація про місцезнаходження, діагностику, стан електровозу, а також сигнал про готовність до приймання коксу. Своєю чергою, контролер координації видає ці дані на всі коксові машини. Таким чином забезпечуються взаємні між машинами блокування, і в будь-який момент часу машиністи коксових машин мають можливість контролювати режим роботи, стан механізмів, місце розташування електровоза, а також бачать сигнал готовий електровоз до прийому коксу чи ні.

 

Опыт внедрения:

Объект
Наименование работыРабота
Год
«Ясинівський коксохімічний завод» ПАТ, Макіївка, Україна
Електровоз ЕКУ-2М. АСУ ТП, САУ електроприводами. Проєктування, прикладне ПЗ, виготовлення та постачання електрообладнання
«Мечел-Кокс» ТОВ, Челябінськ
Електровози ЕКУ-1М. АСУ ТП та САУ електроприводами. Проєктування, прикладне ПЗ, виготовлення та постачання електрообладнання, шефмонтажні та пусконалагоджувальні роботи

Хотите получить коммерческое предложение?

Пришлите запрос или однолинейные схемы:
* Обязательное поле
* Обязательное поле

Отзывы заказчиков